Logo KBBA

Buffet Ramadhan Di Bangi Golf Resort-Berbaloi

Holaa..

Alhamdulillah semalam aku dengan team Kbba9 dapat jemputan dari Bangi Golf Resort untuk preview buffet ramadhan bersama media.
Lepas je pendaftaran kami terus di sajikan dengan sedikit hidangan,ala ala welcome drink gitu..meh tgk gambar kat bawah.




Satay Daging dengan satay Ayam pun,tapi aku tak makan,takut tertanggal susuk haha..tak la,aku memang tak reti makan satay,tapi kawan satu meja aku cakap,satay dagingnya memang sedappp.
Roti Jalanya pun boleh tahan sedap,tak cukup sekeping,tambah lagi bila di makan dengan kuah kari,yummy
Sous vide eggs wish mushroom espuma,telur separuh masak bersama sos cendawan.


Welcome drink yang sempat aku hirup,setiap hirupan pasti memberikan satu kejutan.tak percaya?korang boleh nikmati sendiri,andai berkunjung ke buffet ramadhan 2016 di Bangi Golf Resort.

Menarikkan,tu baru alas perut kata orang,dah puas ambil gambar,kami di jemput untuk masuk ke dalam,dimana menu utama untuk buffet ramadhan di hidangkan,sebelum menjamu selera aku ambil gambar dulu,dah macam satu kewajiban plak hehe.Bermula dengan fruit carving,tetamu di hidangkan dengan minuman yang menyegarkan,Mango juice dengan air tebu.moh layan gambar kat bawah ni.





















Menyelerakan sungguh,Menu istimewanya Kambing bakar dengan sup gearbox,memang rugi tak rasa,Mee soto,pun ada tau.Tahun ni BGR akan memperkenalkan makanan bertemakan Selera Pantai TImur,so confirm la ada nasi kerabu kan,sedapnyaaa,aku dah terbayang bayang ikan masin,keropok ikan,yummy..
Selain tu Ada juga masakan melayu yang macam Rendang Daging Taik Minyak dan Sambal Sotong Kembang,Bukan tu je,Prawn butter,Black paper Beef dengan Fish Fillet with lemongrass sauce pun ada tau
Aku di pahamkan setiap kali bulan puasa Bangi Golf Resort sentiasa penuh,tak heran la sebab makanan nya pun sedap sedap.
Beraneka juadah kan,tapi yang paling penting korang boleh makan dekat BGR ni tanpa was was sebab BGR salah satu restaurant yang memiliki sijil HALAL  dari JAKIM sejak tahun 2009 lagi.Harga buffet pun sangat berbalaoi,untu dewasa hanya serendah RM58.00 dan kanak kanak hanya Rm29.00 saja.So tunggu apalagi sesapa yang nak merasai keenakkan juadah yang di sediakan boleh lah hubungi talian di bawah :



Alamat : No1 Persiaran Bandar Baru Bangi 
43650 Bandar baru Bangi
Malaysia

No. Tel : (603) 8925 3782/8210 2288
Faks    : (603) 8925 3726 / 8925 3727
Instgram : @@bangigoflresortofficial




.






Share:

8 comments

  1. Kakipar aku slalu buat fruit carving tu. Seronok tgk org berseni ni. Dia pn chef jgk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan,tengok chef tu buat senang je..kalau aku yang buat,tak tau bentuk apa yang jadi..untung la ada kaka ipar chef,macam2 boleh belajar.

      Delete
  2. hanie, pulut kuning diaaa...mak ia..mengancam.sedap mataemandang,sedap lagi lidah merasa ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap,makan plak dengan rendang daging,memang terangakat

      Delete
  3. Murahnya.. nnt leh cuba

    ReplyDelete
  4. Balik x sempat jumpa.. ingat nk stay lg hujan kat luar.. nk makan lg perut dah kekenyangan. BGR BEST !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PCL balik awal ea?zura tunggu sampai hujan berenti,tak sanggup nak redah hujan,kereta jauh sgt hehe

      Delete