Logo KBBA

Percutian ke Pulau Pangkor

Assalammualaikum.

Dah lama rasanya hakak tak bercuti,tengok kawan kawan dok update pergi bercuti jeles la pulak,kalau la masa dan "poket" mengizinkan,teringin betul nak merehatkan minda di pulau pulau yang ada dalam Malaysia ni.Kalau dah nama pun merehatkan minda,haruslah cari pulau yang tak sibuk,tak sesak dan yang paling penting mendamaikan,betul tak?Untuk first trip ni,hakak plan nak bawak Widad dan kawan kawan rapat je,bak kata orang,BFF gitu hehe.So izinkan hakak berangan seketika..

PULAU PILIHAN

Pulau Pangkor-pictures by mr.google

Dalam banyak banyak Pulau,hakak memilih Pulau pangkor sebagai destinasi percutian kami.Kenapa Pulau Pangkor?Pulau Pangkor dengan rumah hakak tak jauh pun dalam 2jam perjalanan je,selain jimat masa,dan dah tentu la jimat poket hakak kan.Dan yang paling best,Pulau Pangkor ni,sangat sesuai dengan  jiwa hakak yang sedang mencari ketenangan ni,cewahh.
Dari rumah,hakak memilih memandu sendiri,untuk ke Pulau Pangkor,hakak kena naik feri,hakak perlu pilih,samada nak naik dari jeti Marina Island atau jeti Lumut.Hakak suka naik dari jeti Marina Island,tak sesak sangat,pemandangan pun cantik,tempat pn baru lagi,yang paling penting,parking memang banyak dan luas.Cuma prking open la,berpnas berhujan,sama je kalau park dekat Lumut.

Tips : Kalau nak tengok matahari terbenam,korang boleh naik feri yang jalan pukul 7.00 petang.seyes,korang takkan menyesal,memang cantik view nya.

jeti Marina Island-Mr.Google

MEMILIH HOTEL/RESORT

Sebelum kita berangkat,mencari penginapan awal adalah satu benda yang penting,sekarang ni dah senang,semua di hujung jari gitu,so hakak cuma perlu meng Download Applikasi Traveloka di Play Store,dan pilih je mana-mana hotel yang hakak suka.
Untuk trip kali ni,hakak pilih Purnama Beach Resort.


Applikasi traveloka,searh di play store.


Seindah bulan purnama nama resort ni kan.Resort ni terletak di kawasan pekan,so kalau nak cari barang barang keperluan tu senang la sikit,Kedai makan pun banyak,yang paling penting nak cari basikal,Motor Kereta atau Van sewa lebih mudah dan banyak pilihan gitu.


Purnama Beach Resort

Apa yang menarik dekat Resort ni?Selain dekat dengan pekan,pantai pun dekat tau,so sambil bercuti sambil dengar desiran ombak,perghh syahdunya.Suasana tenang,so sapa-sapa yang tengah mencari ketenangan,resort ni memang sesuai untuk kita.
Sangat sesuai untuk korang yang rancang nak berbulan madu mahupun bercuti dengan keluarga,nak buat family day pun boleh tau.Chalet nya nampak tenang dan selesa.Kalau sewa kereta,kita tak payah risau pasal parking,sebab pihak resort dah sediakan parking tanpa caj tambahan.
Kalau dah bawak Widad,wajib la kena carik resort yang ada kolam renangkan,boleh la Widad lepaskan gian nak berendam,ummi pun boleh join sekali hehe.So,memang tepat la kalau hakak memilih untuk menginap di Purnama Beach Resort ni,bukan setakat Kolam Renang,scenery pun cantik tau.

Pemandangan sekitar Purnama Beach Resort-mr.google
Kalau taknak berenang dekat resort,korang boleh try watersport dekat sini,Snorkeling,Canoieng atau kayaking,memancing,Mable Poparazzi macam macam lagi la watersport yang ada dekat sini,yang extreme pun ada tau,boat trip pun ada,wah ni boleh masuk dalam trip list ni.

Antara watersport yang ada di Pulau Pangkor - Mr.Google


TRAVELOKA

so,tunggu apalagi,book Purnama Beach Resort online on Traveloka as soon as possible.Senang bila sampai masa yang dirancang,kita dah tak kalut nak cari bilik.
Kat traveloka ni,banyak review dari orang yang pernah pegi sana so,kita boleh la survey betul atau tak tempat yang kita nak pegi ni menepati pilihan kita.
Harga pun menarik tau,kalau korang nak tahu,traveloka selalu buat promotion,so rajin rajin la jenguk ke page dan applikasi Traveloka ni ye.

Wah panjangnya hakak membebel,ok lah hakak nak sambung berangan sambil buat list list yang perlu hakak bawak dan buat sepanjang percutian ke Pulau Pangkor nanti..bye.

Share:

17 comments

  1. Lama dah xpergi Pangkor... nk trylah traveloka

    ReplyDelete
    Replies
    1. tryla kak haida,mudah je nak guna app traveloka ni.cubalah,bnyak hotel n rsort yg menarik.harga pun berpatutan

      Delete
  2. Bestnya bercuti kat pulau pangkor.. Dah lama sangat rasanya tak ke Pulau pangkor ni.. Tq Hanie for sharing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. last hanie pergi tahun lepas,ni dah rasa rindu nak pergi lagi..

      Delete
  3. Cantik betul pulau pangkor ni! Time cuti sekolah bolehla jalan2

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang cantik,bukan setakat cantik,tenang aman damai.

      Delete
  4. tak pernah sampai sana lagi.. hope one day boleh jejak sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. pangkor ni jugak sesuai dijadikan tempat berbulan madu tau,naik moto pusing pulau,smbil tgk keindahan alam..

      Delete
  5. uihhh seronoknya kalau dpt melepak di tepian pantai yg tenang..aduh..duh..duh...lama tak travel ni...wajib masuk dlm travel list...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes mama,mmg best sgt kat sni,tak sesak,jln2 naik moto pun best.pasir pantai pun putih je.

      Delete
  6. Suka jugak pi Pangkor, boleh beli ikan bilis murah². Pastu kat sana banyak chalet dan resort murah², dan lagi mudah kalau booking dengan Traveloka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. traveloka memang terbaik la kak mas,best hehe

      Delete
  7. tengah survey lagi antara pulau pangkor or langkawi .. boleh lah survey guna traveloka nih

    ReplyDelete
  8. Huda pun jeles tengok orang g holiday kat pulau.. wishlist tahun ni nak pergi pulau belum tercapai lagi.. hope ada rezeki dapat pergi pulau pangkor gak, tengok review dari hanie cam best jer =)

    Blogwalking here =)
    Jemput singgah >> www.ceritahuda.com

    ReplyDelete
  9. Purnama beach resort tu satu malam berapa ye ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. harga di traveloka dari rm71.55.murah kan.

      Delete
  10. Link exchange is nothing else except it is
    just placing the other person's weblog link on your page at suitable place and other person will also do same in favor of you.

    ReplyDelete