Logo KBBA

Perancangan Allah untuk aku Dan widad


"Ya Allah,aku tahu kau lebih tahu sesuatu yang baik untukku Dan anakku,kuatkanlah kami Dan bantulah kami hadapi semua itu dengan tenang"

 


 Mr.diary cik hanie

Bismillah, Assalamualaikum Mr.Diary.

Cukup 12 Hari Widad masuk asrama(asrama mn,blm masa untuk cik hanie bongkar)

Widad masuk asrama 21/2/2022,umi masuk rehab 25/1/2022.berpisah jauh sikit....

Rindu,sakit perit,Allah je yang tahu.

Pagi sebelum ke rehabilitation perkeso melaka,Cik hanie mntk kebenaran pegawai untuk melawat widad.terima kasih geng kbba yg bnyk hulur bantuan untuk aku jumpa widad.


Hari lawatan ke asrama widad

Sampai sana, tunggu diruang menunggu,sementara pengajar kat sna pangg widad.,berdebar kalah jumpa bakal suami.sungguh aku sanggup hilang suami Dari ank,rasa yg paling sakit di lubuk hati yang paling dalam.(menulis ni pun aku menangis)

Nampak kelibat widad rasa nak lari n peluk widad,tapi aku Tau,aku xmampu nak berlari sedangkan nak berdiri pun tak stabil.

Widad dtg peluk umi,allahu,rindunya tapi aku tahan air mata aku kena kuat untuk widad kuat.






Sesi tukar bantal busuk


Aku bagi bear aku kat dia,sebab aku nk bawa bear(maimunah) widad ke melaka,serius aku kuat Hari tu,air mata tak tumpah lg waktu tu,harap lepas tukar bear boleh lepaskan rindu antara kami.


Mr.Jamal(bear umi bg widad pegang)

Maimunah widad (ada dengan umi)


 Hati aku hancur 


Widad mengadu "Umi kepala widad kena hentak dgn kwn waktu dlm bilik kuarantin Hari tu,aku pegang kepala dia...Allahu BENGKAK!!!

Bahkan perut anak aku juga ditumbuk,lebam!!

Aku dengan baba widad bukan Jenis terlalu manjakan widad,rotan tetap rotan,tapi di tapak kaki Dan bukan dgn sekuat hati,Bila aku sentuh kepala anak aku Dan nampak lebam tu,hati aku sebagai seorang ibu hancur.

Segala tingkah kami diperhatikan oleh pegawai dan tenaga pengajar disana,dan banyak perkara yg kami perlu berbisik.






Cekalkan hati Kita anak umi!!

Banyak widad menangis Hari ni,hati aku hancur dengan apa yang jadi Hari ni,akhirnya air mata aku tumpah,cuma masih dapat di kawal.Widad nak balik,tak sanggup duduk dekat sni.banyak Kali widad cakap widad tak kuat.


Tengah mengadu


Umi tahu widad kuat


Umi hanya mampu memberi kata semangat,kuat,kena jadi seorang yg kuat,ini la pengalaman hidup yang akan mendewasakan Kita,orang pukul balik balas balik,bukan nak tunjuk gangster,tp untuk pertahankan diri,tapi Jangan buli anak anak yang lemah dekat sana

Siapa sangka budaya buli ni bukan Makin kurang malah Makin teruk,anak baru 9tahun PEREMPUAN,dah jadi kaki buli.


24hari bulan adalah penentu segalanya

Sabar ye widad, insyallah,24/2/2022 ni,baba akan amik widad Dan sekolah disana.moga Allah permudahkan urusan kita.

Waktu lawatan hanya sejam,aku sampai pukul 10,pukul 11 aku perlu balik,tinggalkan widad Kat sana umpama hati aku terbang Dan tertinggal disana.



Harta dunia akhirat umi

Tunggu keputusan swab test utk jaga widad di ppum


Pesanan untuk awak baba yang terbaik untuk widad

Umi yakin widad kuat,Kita kena sama² kuat,umi pun perlu kuat Dan berjalan semula.umi dah sihat nnt umi akan sungai besar jumpa widad Dan baba kat sana.

Untuk bekas suami,tolong ambil anak Kita 24hb ni,jaga anak elok²,Kita perlu kuat untuk ank Kita,yang berpisah tu Kita,bukan anak yang perlu rasa kehilangan ni.cukup Kita je yang rasa.

Sambut birthday widad,simple tapi dapat berkumpul bertiga,hanya itu yg dia nak.

Last raya 2020(umi masih aktif bekerja Dan holiday dengan widad)

25hari bulan,itu la Hari terakhir aku dapat peluk cium widad bertalu²,balik Dari jumpa widad,umi akan bergerak ke pusat rehabilitation melaka 3bulan.


Wahai anak,kau lah harta paling bernilai yang Allah berikan pada umi.


Sayang ketahui lah oleh mu,selain emak umi,awak adalah harta yg Allah berikan pada umi,Salam Sayang peluk cium Dari umi.

Kuatlah hati,kuatlah anak.

Betul orang cakap,jadi miskin mampu buat orang hilang akal.aku masih Cuba mencari nafkah dengan cara apa pun selagi halal utk aku teruskan hidup.


Always love u

My princess Nur Widad(cahaya kasih Sayang)

Salam Sayang Dari umi



Share:

0 comments