Logo KBBA

Cabaran Terbang dan Menang Bersama Traveloka

Rindu nak bercuti

Lama betul tak pergi bercuti,sesekali dapat pergi bercuti seronok jugakan,Last hakak bercuti bulan ogos tahun lepas,tu pun sebab join team kbba9 ke Legend Cherating Beach Resort .Salah satu percutian yang paling bermakna buat hakak dan Widad.Lagipun Widad ni bukan jenis suka meminta nak ke sana ke mari,tapi dah umminya suka berjalan,nak tak nak dia kena ikut jugak haha.Pasrah gitu.


Traveloka Book Flight & Hotel

Selalunya sebelum pergi bercuti,apa yang korang akan buat?Macam hakak,Selalunya kalau percutian yang hakak rancang sendiri,perkara pertama yang hakak buat ... dah tentulah survey tempat-tempat yang menarik,yang sesuai untuk hakak dan Widad.Bila dah jumpa tempat yang pergi,haruslah booking hotel dulu,bukan apa,takut nanti,dah sampai tempat percutian tu,tiba-tiba semua hotel penuh,dah naya macam tu.


Jadi,nak memudahkan kerja,hakak akan buka aplikasi Traveloka kat handphone hakak,bolehlah hakak pilih hotel mana yang sesuai untuk hakak,yang paling penting,Harga hotel tu perlulah berada di dalam budget hakak.Owh sebelum hakak terlupa,Traveloka,bukan hanya membantu kita membuat tempahan penginapan,kita juga boleh beli tiket kapal terbang dengan menggunakan aplikasi ni tau.Mudahkan.

Traveloka Buat Contest

Sebut pasal Traveloka ni,ada berita gembira yang hakak nak share dengan korang semua,nak tau apa dia?


Sempena Chinese New Year 2018 ni,traveloka buat satu contest dengan hadiah yang sangat menarik dan sangat-sangat la berbaloi.Nak tau contest yang macamana?jom baca dekat bawah ni.

Fly & Win CNY Challenge

Untuk memenangi hadiah hadiah yang menarik ni,korang cuma perlu main permainan ni di akaun facebook korang,tapi korang perlu ke laman web Mini game CNY 2018 contest ni dulu,lepas tu korang boleh follow arahan yang di berikan.



Senang je arahannya,cuma cara nak menang dan dapatkan score tertinggi agak menguji kesabaran sikit,hahaha.. hakak sampai leka main game ni tadi.Tapi kalau nak di bandingkan dengan hadiah yang di tawarkan,hilang la kejap stress tu,haha.


Mula mula sekali kita perlu log in ke akaun facebook kita.Lepas tu akan keluar gambar seperti di atas,so tunggu apalagi tekan la Start dan tap untuk meneruskan permainan

Antara cabaran yang ada di dalam permainan ni.

Wow ang paw,tunggu apalagi,cepat la ambil,gandakan score korang cepat.

Cerita Hakak

Hakak ni memang gila dengan permainan video ni,tak kisah la game apa pun,semua hakak main,waktu mula-mula hakak tengok game ni,dalam hati dah terdetik dah,alahai senangnya la nak menang,eceeeh sombong betul kan..sepanjang permainan ni,macam-macam halangan yang perlu korang, tempuh.Nampak senang je kan,tapi bila dah main,kejap kejap mati,asyik game over.mana taknya,Kena tali layang-layang pun boleh buat kapal terbang tu tergolek.Geram betul dibuatnya,hahaha.
Tapi paling best bila tengah terbang tu,ada ang pow,so tunggu apalagi,kita langgar la ang pow tu,maka mata/score kita akan bertambah 10 mata.Jadi tunggu apalagi jom la kita kejar angpaw.

Syarat Penyertaan

*Berumur 18tahun ke atas
*Peserta dibawah 18tahun perlu mendapatkan kebenaran dari pihak penjaga
*Warganegara Malaysia
*Tempoh pertandingan bermula pada 22 januari 2018 dan berakhir pada 28Febuari 2018
*Peserta perlu membaca dan memahami Terms & Conditions sebelum menyertai permainan

Mudah je kan syarat penyertaan ni.

Hadiah Menarik Menanti Anda

Okeh kita dah cerita tentang syarat dan cara permainan ni kan,so kat sni,hakak nak share hadiah yang bakal dibawa pulang oleh para pemenang.

Tempat Pertama : Pemenang tempat pertama,kalian akan diterbangkan ke Seoul selama 6 hari 5 malam untuk 2 orang

Tempat Kedua : Pemenang akan diterbangkan ke Phuket,Thailand selama 5hari 4malam,juga untuk 2 orang

Tempat ketiga : Pemenang akan diterbangkan ke Pulau Langkawi,Malaysia selama 4hari 3Malam,untuk 2 orang juga.

Dan Traveloka dengan bermurah hatinya akan memberikan hadiah kepada peserta yang berkongsi tentang Fly & Win Challenge di Facebook peserta(pastikan status tu Public okeh) 2 Pemenang bertuah ini akan memenangi baucer Travel bernilai Rm1000 dari Traveloka.

Menarik kan hadiah yang ditawarkan.

Owh hampir terlupa,buat pemenang tempat pertama hingga ketiga,korang bukan hanya memenangi tiket penerbangan,Traveloka juga menyediakan penginapan untuk para pemenang..wah bestnya..lagi best kalau yang menang tu adalah hakak..wow mood berangan hakak dah sampai.

Drama Pendek Sempena CNY

Sapa kaki youtube kat sini,korang dah tengok Drama pendek dari traveloka?Drama yang agak menyentuh hati hakak.Mengisahkan Seorang ibu yang bekerja sebagai pemandu teksi yang suka sangat menonton sebuah movie yang sama berulang-ulang kali,hingga memasang angan-angan untuk keluar negara.Nak dijadikan cerita Ibu ni akan menukarkan teksinya menjadi seperti kapal terbang dan menjelajah ke luar negara.Ada satu babak yang buat aku tersentuh,dimana si ibu sanggup mengangkut pasir,dan di letakkan di tempat duduk belakang hanya untuk menggembirakan hati anaknya..kalau korang nak tahu kesudahan jalan cerita ni,dapat atau tidak ibu ni membawa anaknya ke luar negara,boleh la layan kat bawah ni.






Okehlah hakak nak main game,sambil berangan,mana tau boleh jadi kenyataan.Eh korang tak nak menang ke?Kalau nak menang hadiah menarik,apa tunggu lagi,jom kita main game ni.Mana tau pemenang tu dari kalangan pembaca blog hakak,boleh la korang share dengan hakak nanti kan.

Jangan lupa muat turun aplikasi Traveloka book flight & hotel di play store okeh.



Share:

6 comments

  1. Nak joinlah contest tu, mana tau ada rezeki fly ke luar negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak mas,mana tau ada rezeki kita pulak kali ni hehe

      Delete
  2. Berbaloi join , hadiah best

    ReplyDelete
  3. menarik utk kaki travel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak sue pun suka travel kan,jom cuba kak,mana tau boleh pegi korea hehe.

      Delete