Bila Widad Naik KTM

Yeay hari ni(semalam) nak pegi Johor,esok kakak ain nak nikah,maka berakhir la zaman bujang kakak,heee.
Sebelum nak cerita pasal hari pernikahan kakak,hari ni,aku nak cerita pasal perjalanan kami dari Tg.Malim Ke Muar Johor.
Aku mulakan perjalanan dari kampung bersama my luvly sista n my luvly doter,(Fa'aiz bergerak an baba malam ni)pak supir a.k.a adik iwan aku hantar kami dekat stesen Komuter Tg.Malim,sampai kaunter aku terus beli tiket menuju ke Seremban 2 dewasa 1 kanak-kanak.


kebetulan,dah memang ada Komuter yang tunggu,so apalagi,terus naik la,dalam 10minit lepas tu baru la komuter bergerak.

TERUJA
Widad la yang paling happy,tak reti duduk diam kejap dekat ummi kejap dekat ibu,

~merenung keluar jendela~
~Masuk train benda paling wajib,posing dulu~


~selpie~

Kejap duduk ummi kejap duduk dengan ibu,hai la anak~

tapi rasa teruja dia tak lama,lepas stesen Rawang Widad dah mula bosan,nasib baik ada buku untuk Widad conteng,so lekakan kejap dengan buku.
~nasib baik ummi bawak buku dan pen~


Sampai stesen Kuang,Widad bisik dengan aku "ummi,dekat bawah kerusi ada plug" what???kenapa baru perasan,h uhu dari tadi bateri hanset mintak nyawa,bertabah lah Azura.
~senang nak caj hp~

STESEN PERTUKARAN
Ikutkan,sepatutnya aku turun dekat stesen sungai buloh untuk pertukaran train ke seremban,sebab train yang aku naik tu menuju ke Klang,tapi atas sebab cuai,dekat Kuala Lumpur baru aku turun untuk tukar train.Beruntungnya aku,sebab aku boleh buat pertukaran train dekat 4 stesen,iaitu Putra,Bank Negara,Kuala Lumpur dan Kl Sentral.


Widad dapat gula-gula yeay

tetapi aku pilih Kuala Lumpur,nak tau sebab apa,sebab dekat Kuala Lumpur,pengguna tak seramai di Kl Sentral dan aku tak perlu bersesak waktu nak naik train ke seremban nanti.Dan pelan aku berhasil,sebab aku dapat tempat duduk,dan pengguna dari KL Sentral giler punya ramai.fuh lega weh.
Akhirnya kami sampai ke stesen yang Seremban dengan jayanya,tanpa banyak masalah.

AKHIRNYA
Dari Seremban Pakcik Widad amik,dan membawa kami ke rumah pengantin,alhamdulillah,walaupun hujan dan cuaca yang kurang baik,akhirnya jam 10.15malam aku sampai ke rumah kakak dan abg aku.Tapi tu la,sampai Seremban,henset mati huhu.

TOLONG PRIHATIN


Aku tak pasti orang ni tak perasan,tak pandai membaca,ataupun buta,harap sangat insan yang bergelar lelaki,tlg la alert,anda duduk di koc mana,kalau dah nampak koc tu kaler pink,maknanya tu koc wanita,dan sila la angkat kaki blah,banyak kali dah aku tengok.ni dah la duduk dekat koc perempuan lepas tu gelak macam apa je,haish panas hati aku.harap aku tak jumpa lagi pemandangan yang macam tu.

Share:

4 comments

  1. sesekali nk coba naik train ke tanjung malim dan patah balik semula. nak rasa pengalaman naik train seharian.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan,jom kita buat keje giler nak,sambil tgk perangai manusia ni.

      Delete
  2. wahhh happynya dia~
    jemput singgah my blo juga~

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau tak happy,5tahun sekali baru dapat naik train.
      Insyallah kejap lagi saya lawat,thank sebab sudi singgah di blog usang hanie hee

      Delete